DOP Oli del Baix Ebre - Montsià

DOP

DOP Oli del Baix Ebre - Montsià

Olis de morruda, sevillenca i farga

Al sud de Catalunya hi trobem les varietats de la DOP Oli Baix Ebre – Montsià, que donen uns olis d’excel·lent qualitat, saborosos i aromàtics, afruitats al principi de la campanya i lleugerament dolços al final. La seva qualitat ve donada per l’entorn natural i el clima de la zona.

Zona de producció i elaboració: municipis de les comarques del Baix Ebre i del Montsià.

Varietats: morruda o morrut, sevillenca i farga.

Característiques: cada varietat té matisos diferents olfactius i gustatius; en cupatge es combinen en una fusió de sabors, colors i aromes únics. La farga destaca l'equilibri entre el dolç i picant amb un amarg més lleuger. La sevillenca es caracteritza per un gust clarament dolç amb un picant i amarg d'intensitats mitjanes i la morruda és un oli afruitat verd intens, que en boca predominen els sabors picants i amargs amb una astringència lleugera.

Ctra. Raval de Crist s/n (Soldebre)
Tostosa - 43500 (Tarragona)
 info@acobem.com