DOP Fesols Santa Pau

DOP
DOP Fesols Santa Pau

Els fesols cultivats en sòls de naturalesa volcànica

Obrim la mà i hi tenim un grapat de fesols de Santa Pau: blancs, menuts i arrodonits. Cuits tenen un gust molt suau i una textura especialment cremosa, que els confereix la seva singularitat. Aquestes qualitats són fruit del cultiu en els sòls de naturalesa volcànica de la zona on ens trobem: la Garrotxa.

Zona de producció i elaboració: té lloc als sòls d’origen volcànic dels municipis de Santa Pau -principal nucli de producció-, Castellfollit de la Roca, les Planes d'Hostoles, les Preses, Olot, Sant Feliu de Pallerols i Sant Joan les Fonts, tots pertanyents a la comarca de la Garrotxa.

Varietats: tavella brisa, setsetmanera i gra petit.

Característiques: els fesols de Santa Pau són blancs i de forma arrodonida, tenen una superfície lleugerament brillant i la seva textura és més aviat llisa. El gra és de mida petita, amb un pes mitjà de 18 a 30 g per 100 llavors i destaca per l’elevat contingut en proteïna. Una vegada cuits, es caracteritzen per tenir un gust molt suau, amb una textura especialment cremosa, una farinositat baixa-mitjana i una pell poc perceptible.

Carrer Major, 2
Santa Pau - 17811 (Girona)
info@fesolsdesantapau.cat