DOP Siurana

DOP SiuranaDOP SiuranaDOP SiuranaDOP Siurana

DOP Siurana

L'elegància de l'arbequina

El riu Siurana dona el nom a aquesta DOP; va de mar a muntanya i és la DOP d’oli més extensa de Catalunya, la segona més antiga de l’estat i la primera en certificar un oli ecològic. La DOP Siurana empara un territori de més de 9.000 ha de la varietat arbequina, amb 5.000 productors, 33 entitats inscrites i més de 150 marques amb la certificació de qualitat i origen. L’oli d’oliva verge extra DOP Siurana és elegant, complex i molt equilibrat.

Zona de producció i elaboració: comarques del Priorat, el Tarragonès, la Ribera d’Ebre, l’Alt i el Baix Camp, el Baix Penedès i la Conca de Barberà.

Varietats: arbequina (mínim 90 %), rojal i morruda (10 %).

Característiques: oli afruitat mig-alt, amb notes verdes d’herba, tomàquet, carxofa i ametlló, i notes madures de plàtan, ametlla i fonoll. En boca és delicat, amb una entrada suau i dolça que es complementa amb un lleuger toc amarg i picant que aporta harmonia. Oli molt equilibrat, que potencia els altres aliments.

Estació Enològica. Pg. De Sunyer 4-6, pb.
Reus - 43202 (Tarragona)
info@dopsiurana.com