La Federació Catalana DOP-IGP a la taula de la Gala dels XVI Premis Gaudí

23.01.2024

La Gala dels Premis Gaudí celebra enguany la setzena edició i ho farà el 4 de febrer de 2024 amb un esdeveniment en la qual els 1.400 convidats a l’acte seuran a taula i degustaran alguns dels aliments amb segell de qualitat DOP i IGP del nostre país. Persones nominades, membres de l’Acadèmia del Cinema Català, autoritats, personalitats del sector, patrocinadors i col·laboradors, entre d’altres podran gaudir de les elaboracions del gastrònom i cuiner Pep Nogué.

Serà després de l’aperitiu quan se serviran dues receptes creades pel Pep Nogué i cedides en exclusiva per aquest esdeveniment a l’equip del Centre de convencions internacional de Barcelona (CCIB). La primera, un tàrtar de Llonganissa de Vic sobre torrada de pa de pagès català i oli d’oliva verge extra de les cinc DOP catalanes. Una proposta per tastar els productes certificats de la IGP Llonganissa de Vic, la IGP Pa de Pagès Català, la DOP Siurana, la DOP Les Garrigues, la DOP Oli Terra Alta, la DOP Oli del Montsià-Baix Ebre i la DOP Oli de l’Empordà.

La segona, un risotto amb arròs DOP Arròs del Delta de l’Ebre, calçots de la IGP Calçots de Valls, patates pont neuf amb herbes mediterrànies de la IGP Patates de Prades i formatge de la DOP Formatge de l’Alt Urgell i la Cerdanya. A més a més, altres patrocinadors i col·laboradors com Damm, Frit Ravich, la DOP Avellana de Reus, blai PERIS, Terra Nostra, Pastisseria Rodellas o la DO Catalunya, entre d’altres, completaran el menú amb els seus productes.

Aquesta iniciativa és gràcies a l’acord de col·laboració entre l’Acadèmia del Cinema Català i la Federació Catalana DOP-IGP per sumar esforços. La Federació valora molt positivament  l’oportunitat de promoure els productes amb segell DOP i IGP en un moment en el qual se celebra la principal cita anual del cinema del nostre país: el lliurament dels guardons dels Premis Gaudí. Una nit per gaudir del cinema en català i un bon aparador pels productes certificats per la Unió Europea. Molta sort a totes les persones nominades i bon profit!