Qui som

Fundada l’octubre del 1989, la Federació Catalana DOP – IGP neix amb la vocació de representar i donar veu als productors d’aquests aliments certificats.

Som una entitat sense ànim de lucre que agrupa la majoria dels Consells Reguladors de les DOP i IGP de Catalunya. Aquests distintius els atorga la Unió Europea a aquells aliments característics vinculats a una regió determinada, que garanteixen el compliment d’uns criteris de qualitat estrictes durant la seva producció i elaboració.

DOPIGP

Som el resultat de l’estreta relació existent entre el producte, l’entorn geogràfic i el talent humà

• 20500 Productors
  • 265 Elaboradors
  • 154 Empreses
  • 12 DOP
  • 10 IGP
  • 16.000 Agricultors i ramaders

Objectius

Promocionar les DOP i IGP
Donar a conèixer els distintius de qualitat DOP i IGP i difondre el significat i el valor que aporten aquests segells als aliments certificats.

Vetllar pel prestigi dels productes certificats
Els aliments amb DOP i IGP compten amb una reputació certificada en termes d’origen i de qualitat. Un prestigi que no només cal divulgar, sinó també protegir.

Col·laborar amb l’administració pública
La Federació Catalana DOP – IGP actua com a nexe i representa els Consells Reguladors davant els ens i organismes públics de l’administració catalana, així com amb altres institucions.

Impulsar col·laboracions
Promoure convenis de col·laboració amb l’administració, altres institucions, associacions, entitats i empreses per sumar esforços.

Defensar els interessos comuns
Com a òrgan representatiu, la Federació vetlla per protegir, defensar i impulsar els interessos comuns dels Consells Reguladors que en formen part.

Actuar com a lobby influent en fòrums
La Federació forma part de diferents espais de discussió, entre els quals destaca l’Associació de Regions Europees de Productes d’Origen (AREPO), que actua de grup de pressió a les institucions europees.

Som productes agroalimentaris arrelats a un territori, geogràficament vinculats a una regió concreta de Catalunya

Som aliments amb unes característiques organolèptiques excepcionals i una personalitat pròpia

Som fruit de la tradició, la cultura i el saber fer que s’ha transmès i heretat de generació en generació

Junta directiva / Comitè executiu