El Museu Nacional d’Art de Catalunya va ser l’escenari d’una gran celebració en motiu dels 40 anys de l’Agència Catalana del Turisme (Catalunya Experience). L’acte va reunir més de 500 professionals del sector, representants institucionals, empresaris i agents territorials, en una vetllada que va posar en valor la trajectòria i projecció internacional del turisme català.
Un dels punts més destacats de l’esdeveniment va ser la implicació de la Federació Catalana DOP‑IGP, que va col·laborar activament en l’elaboració de l’aperitiu servit durant la celebració. Gràcies a la seva participació, els assistents van poder gaudir de productes de proximitat amb denominació d’origen protegida, reivindicant la gastronomia com un dels motors més potents del turisme català.
Entre les propostes gastronòmiques es van trobar:
-
Avellanes de Reus en tempura al carbó (DOP Avellana de Reus)
-
Pa de pagès català amb tomàquet i llonganissa de Vic
-
Brioix de truita de patates de Prades
-
Maki de formatge DOP Alt Urgell i la Cerdanya
-
Patates braves de Prades
-
Arròs cremós del Delta amb marisc DOP Arròs del Delta de l’Ebre
A més, els participants van poder tastar una selecció dels millors olis catalans amb DOP, com DOP Siurana, DOP Les Garrigues, Oli Terra Alta, Oli del Baix Ebre‑Montsià i Oli de l’Empordà, reforçant així la importància dels productes locals en la promoció de la marca Catalunya Experience.
La vetllada va culminar amb una actuació musical i moments de networking, en què es va posar en relleu la combinació de cultura, turisme i gastronomia, amb un fort protagonisme de la Federació Catalana DOP‑IGP com a aliada estratègica en la projecció internacional del turisme català.
