Lidl i la Federació Catalana DOP-IGP signen un acord de col·laboració per potenciar els productes amb distintiu de qualitat de Catalunya

3.07.2023

Lidl i la Federació Catalana DOP-IGP signen un acord de col·laboració per potenciar i donar a conèixer els productes catalans amb distintiu de qualitat. La signatura del conveni ha tingut lloc aquest matí a la botiga de Montcada i Reixac de la companyia i ha comptat amb la participació de Josep Pere Colat, president de la Federació; Joan Gòdia, director general d’Empreses Agroalimentàries, Qualitat i Gastronomia de la Conselleria d’Acció Climàtica, Alimentació i Agenda Rural de Catalunya, i Jordi Morales, director de compres regionals de Lidl Supermercats.

Amb aquest acord, la cadena posa de manifest la seva intenció de reforçar el nombre de referències catalanes amb distintius de qualitat que els clients podran trobar als seus establiments, així com el foment del seu consum i la visibilitat del producte català. Durant l’últim any, Lidl ha duplicat la seva col·laboració amb empreses locals que produeixen aliments d’aquest tipus i ja treballa amb una vintena de segells d’origen català, el que suposa més de la meitat del total de DOP i IGP que existeixen a Catalunya.

Els aliments que compten amb el distintiu DOP o IGP es caracteritzen per tenir arrelament i tradició en una zona específica, on es produeixen amb unes característiques concretes que els fan especialment genuïns. A més de conrear-se en paisatges únics i tenir una qualitat excel·lent, aquests productes generen un gran impacte en l’economia i la vida de les zones on es localitzen.

Actualment, Lidl ofereix en els establiments de Catalunya referències agroalimentàries vinculades a la meitat de les DOP que es comptabilitzen a Catalunya: DOP Arròs del Delta de l’Ebre, DOP Avellana de Reus, DOP Mantega de l’Alt Urgell i la Cerdanya, i els olis d’oliva verge extra de la DOP Siurana, DOP Oli de Terra Alta i DOP Oli del Baix Ebre-Montsià; també comercialitza ja la meitat de les IGP que existeixen a Catalunya: IGP Clementines de les Terres de l’Ebre, IGP Poma de Girona, IGP Vedella dels Pirineus Catalans, IGP Torró d’Agramunt i IGP Llonganissa de Vic. De forma paral·lela, la firma també està intensificant el seu impuls al vi català i ja posa a la venda9 de les 11 DO que hi ha a Catalunya (Alella, Catalunya, Costers de Segre; Empordà, Montsant, Penedès, Priorat, Tarragona i Terra Alta).

La gran majoria d’aquests productes es comercialitzen de manera permanent, encara que alguns d’ells es venen de manera puntual segons la temporada. A més, durant l’últim any, Lidl ha començat a treballar la seva exportació internacional, per donar a conèixer la qualitat d’aquests aliments catalans amb segells DOP-IGP a Europa.