L’Acadèmia del Cinema Català i la Federació Catalana DOP-IGP signen un acord per continuar promovent el territori i la cultura

14.11.2023

La presidenta de l’Acadèmia del Cinema Català, Judith Colell, i el president de la Federació Catalana DOP-IGP, Josep Pere Colat, s’han reunit per signar un conveni de col·laboració que recull la línia de treball conjunta iniciada el 2020. Un acord que ha permès a ambdues parts una major visibilitat: a les diferents Denominacions d’Origen Protegides (DOP) i Indicacions Geogràfiques Protegides (IGP) donar-se a conèixer dins del sector cinematogràfic i al cinema català arribar arreu del territori.

Es tracta així d’un acord que s’arrela per continuar cultivant plegats el territori i la cultura. Bé sigui a través de promoure relacions i sinergies entre els diferents col·laboradors d’aquestes entitats, desenvolupar accions de comunicació o coordinar activitats culturals d’interès comú. Una de les properes col·laboracions serà el 4 de febrer a la Gala dels XVI Premis Gaudí, on, juntament amb el cinema català, els aliments amb DOP i IGP també en seran protagonistes.

Els productes de la Federació Catalana DOP-IGP són aliments autòctons i oficialment reconeguts per la Unió Europea. Productes que posen en valor la feina dels productors i pagesos envers el territori i alhora de gaudir de la certificació de qualitat. Per la seva banda, l’Acadèmia del Cinema Català treballa per augmentar la presència del cinema en català i la visibilitat dels professionals del sector que vetllen per la cultura cinematogràfica.