La IGP Calçot de Valls incorpora el sistema Braille a les etiquetes

12.12.2023

A partir de la temporada 2023-24 les etiquetes de la IGP Calçot de Valls incorporaran el sistema Braille i un codi QR. Aquesta Indicació Geogràfica Protegida (IGP) es converteix en la primera de Catalunya en fer una aposta d’aquestes característiques per tal de facilitar a les persones amb discapacitat visual la lectura de les etiquetes dels calçots. El president de la IGP Calçot de Valls, Dalmaci Clofent, destaca que han incorporat el sistema braille al seus productes “per un tema de consciència i responsabilitat social envers aquest col·lectiu”, i afegeix que “el calçot és quelcom nostre, proper i ha de ser patrimoni de tots i totes sense exclusió”.

Des de l’ONCE, entitat que ha assessorat la IGP, Arantxa Vallespi, sotsdirectora de l’ONCE a Tarragona, aplaudeix la iniciativa i recorda que “la retolació en braille dels productes de consum suposa un facilitador de l’autonomia per a les persones cegues o amb discapacitat visual greu, ja que el fet que puguin llegir per si mateixes els ajuda a ser molt més  independents en la vida diària.

Aquesta iniciativa forma part del reestlying de la imatge de la IGP Calçot de Valls que inclou una nova pàgina web més visual i més enfocada al consumidor final, tant pel que fa a divulgació del procés de cultiu, la certificació de qualitat o la part culinària, com perquè incorpora un apartat amb un directori dels productors i el seu contacte per efectuar la comanda. La IGP també ha produït nous materials com fulletons o roll ups, tots ells amb redirecció al nou web a través d’un codi QR, amb l’objectiu de continuar impulsant el seu producte i fer-lo arribar cada vegada a més consumidors.

La presentació de la nova imatge va tenir lloc aquest cap de setmana i va comptar amb la presència de la directora dels Serveis Territorials d’Acció Climàtica, Alimentació i Agenda Rural a Tarragona, Glòria Tibau; l’alcaldessa de Valls, Dolors Farré; la regidora de Comerç de l’Ajuntament de Valls, Rocío Martínez; el regidor de Turisme de l’Ajuntament de Valls, Joan Ibarra; la sotsdirectora de la Once a Tarragona, Arantxa Vallespi; el president de la Federació Catalana DOP – IGP, Josep Pere Colat, i altres representants polítics i socis i productors de la IGP.