La Federació participa en el Trufforum Vic 2024

31.01.2024

Els dies 3 i 4 de febrer Vic acollirà una nova edició del Trufforum: la festa de la tòfona negra. La capital d’Osona respira tradició tofonera i gastronòmica entorn d’aquest fruit de la terra, cosa que la fa merèixer el nom de capital de la tòfona a Catalunya. És per tot això que Trufforum Vic es concep com un espai que gira al voltant de la gastronomia de la tòfona.

Des de la Federació Catalana DOP-IGP no hem volgut faltar a aquesta cita anual. Així hi participem amb el patrocini de dues activitats. D’una banda, la sessió “Recuperar les arrels i els orígens amb creativitat” que tindrà lloc dissabte 3 de febrer d’11 a 12 h, a l’espai “La cuina de la tòfona”,  de la mà del xef de l’espai Cuines de TV3, Arnau Paris, i de la xef i assessora de creativitat, Rais Esteve. Un espai per descobrir algunes propostes gastronòmiques de cuina creativa amb trufa i productes de les DOP i IGP catalanes com a ingredients protagonistes. Ja es poden adquirir les entrades online, preu 5 €.

D’altra banda, el mateix dia a les 18:30 h a la Plaça de Vic, el globus aerostàtic de la Federació Catalana DOP-IGP s’enlairarà amb diversos vols captius que permetran gaudir de les vistes de la ciutat des de ben amunt. Aquesta és una activitat coorganitzada per la IGP Llonganissa de Vic i la Federació. L’activitat és gratuïta però l’aforament és limitat degut a la capacitat de la cistella.

Finalment, el diumenge dia 4 la Federació col·labora amb l’esmorzar popular amb tòfona. Un esmorzar de forquilla elaborat amb aliments amb segell DOP i IGP per Osona Cuina, i que compta també amb la col·laboració de Fet a Osona i Taula Dolça. L’esmorzar té un plat de 12 € i inclou un plat salat a escollir i un plat dolç, així com una copa de vi.

Us animem a visitar aquest cap de setmana el Trufforum Vic, la millor oportunitat per conèixer i gaudir de la tòfona negra, així com de les propostes gastronòmiques elaborades amb productes de qualitat de casa nostra. Podeu consultar la programació aquí.