La Federació Catalana DOP-IGP present a l’esdeveniment europeu d’AREPO

31.03.2023

Brussel·les ha estat l’escenari del 5è esdeveniment europeu sobre productes de qualitat i origen organitzat per l’Associació de les Regions Europees dels Productes d’Origen (AREPO), celebrat el 30 de març.

En l’àmbit d’aquest esdeveniment van tenir lloc les sessions “Eines i estratègies per a la protecció dels productes de qualitat i origen” i “Els reptes actuals i de futur de les indicacions geogràfiques”, a més a més d’una taula rodona amb representants de diverses regions europees que gaudeixen d’aquests distintius de qualitat: Creta, Bretanya, Emilia-Romana, País del Loira, Piemont i Andalusia.

La inauguració i la clausura van anar a càrrec de Begoña García Bernal, presidenta d’AREPO i consellera d’Agricultura d’Extremadura, acompanyada de Paolo de Castro, eurodiputat i ponent per a la revisió de l’IG, i Janusz Wojciechowski, comissari europeu d’Agricultura i Desenvolupament Rural, respectivament. Begoña García ha defensat en les seves intervencions el paper fonamental que desenvolupen les Indicacions Geogràfiques al món rural i ha destacat la tasca d’AREPO per reafirmar aquesta funció amb l’objectiu de dotar als i les productores d’eines per protegir, valoritzar i promoure aquests productes.

La jornada va finalitzar amb una degustació de productes amb distintiu de qualitat de les més de 25 regions europees participants. Els productes de les DOP – IGP catalanes que es van oferir van ser IGP Llonganissa de Vic, IGP Torró d’Agramunt i DOP Avellana de Reus.