La Federació Catalana DOP-IGP al Gastro N’Food Marketing Congress

7.09.2023

Avui, 7 de setembre, s’ha celebrat el Gastro N’Food Marketing Congress, el segon congrés de màrqueting alimentari i gastronòmic, en el qual hi ha participat la Federació Catalana DOP – IGP. En el marc del congrés, Josep Pere Colat, president de la Federació Catalana DOP-IGP, i Pep Nogué, ambaixador de les DOP i IGP catalanes i director gastronòmic del Culinary Institute of Barcelona (CIB), han presentat la xerrada “Catalunya Regió Mundial de la Gastronomia 2025: l’alimentació exquisida amb DOP – IGP”.

Durant la ponència s’ha presentat la Federació i els distintius de qualitat DOP i IGP, així com els vint-i-dos consells reguladors que en formen part, representants d’alguns dels quals estaven presents entre els assistents. En les intervencions s’ha posat èmfasis en l’estreta relació que s’estableix entre el producte, l’entorn geogràfic, el saber fer i el talent humà. També s’ha destacat el paper de pagesos i ramaders com a guardians de la terra i els seus fruits, dels animals i envers la preservació de les races autòctones, i també el dels productors que ens permeten gaudir de productes d’altíssima qualitat.

Josep Pere Colat i Pep Nogué han situat la gastronomia com una estratègia de país i han posat en relleu com la cuina és una de les principals targetes de presentació de Catalunya arreu. Això es deu a que “tenim productes molt variats i de molta qualitat que formen part de la nostra cultura i que modelen el paisatge que coneixem” han subratllat, tot recordant la frase de l’escriptor i gastrònom Josep Pla: “la cuina es el paisatge posat a la cassola”.

Tot això en el context, anunciat el juny passat, que Catalunya serà l’any 2025 la Regió Mundial de la Gastronomia. Un reconeixement que convertirà el nostre país en la primera regió europea que rep aquesta distinció i que confirma un model en què la gastronomia va molt més enllà de la restauració i és, com afirmava l’ambaixador de les DOP i IGP catalanes, una oportunitat de descobrir el territori i la cultura catalanes.

El GASTRO N’FOOD MARKETING CONGRES és una trobada de professionals del màrqueting de la indústria alimentària i gastronòmica per debatre sobre el sector i actualitzar-se en les darreres tendències a través de conferències i networkings.