La DOP Les Garrigues i la Federació d’Hostaleria de Lleida s’uneixen per promoure l’oli d’arbequina verge extra

17.04.2023

La Denominació d’Origen Protegida Les Garrigues (DOP) i la Federació d’Hostaleria de Lleida han presentat, aquest divendres 14 d’abril, la campanya A taula, amb DOP Les Garrigues a la Diputació de Lleida.

Aquesta proposta parteix de l’agermanament entre La Denominació d’Origen Protegida Les Garrigues amb la Federació d’Hostaleria de Lleida, per promoure el consum i l’existència de l’oli d’arbequina verge extra amb DOP. Una unió que posa a taula per primer cop una proposta col·laborativa d’aquesta mena, que reivindica els valors del territori, la qualitat i la perseverança.

Un producte excel·lent, directe del camp a la taula

Durant dos mesos, del quinze d’abril fins a l’onze de juny, les taules dels restaurants seleccionats esdevindran l’aparador ideal per potenciar el tast d’aquest aliment mediterrani entre els comensals presents. S’hi trobaran dues tipologies d’oli: l’OOVE verd que recorda la fulla, l’ametlla, la carxofa i la tomatera; i l’OOVE madur un fruitat que recorda l’herba i el fonoll. En el moment de realitzar el tast gratuït, els clients podran participar en un sorteig d’un àpat per valor de 80 euros o una ampolla d’oli d’oliva verge extra amb DOP Les Garrigues, a cada un dels restaurants participants.

DOP Les Garrigues

La DOP Les Garrigues neix fa més de 48 anys com a segell de certificació de qualitat i origen del seu oli d’oliva verge extra d’arbequina, arran de la iniciativa i pròpia necessitat de productors, avançats al seu temps, que formaven part d’un territori que va trencar esquemes per oferir un producte cada dia més competitiu i que porta més d’un terç de segle entre els millors olis d’oliva del món. Avui en dia ja són 21 les cooperatives-operadores associades, que representen la producció de 24 municipis, preveient el seu creixement en breu. La proposta “A taula, amb DOP Les Garrigues” és una de les múltiples propostes i campanyes que ha dut a terme la DOP per acreditar aquest aliment principal en la dieta mediterrània i transmetre el valor de la cultura i tradició.

La Federació d’Hostaleria de Lleida

Hostaleria de Lleida és una organització que representa els interessos del sector de l’hostaleria i el turisme de la província de Lleida. Va ser fundada fa més de 40 anys i té com a objectiu promoure el desenvolupament del sector, afavorir la millora de la qualitat i la competitivitat empresarial i defensar els drets i les reivindicacions dels associats. Entre les funcions que exerceix Hostaleria de Lleida destaquen la representació i defensa dels interessos del sector davant les administracions públiques, la promoció turística de la província, l’organització de cursos de formació per als professionals i aturats de l’hostaleria, l’elaboració de publicacions i estudis sobre el sector i la col·laboració amb altres entitats del territori per a la dinamització del sector turístic.

Units per un objectiu comú

Són 15 els restaurants que participen, de la mà de la Federació d’Hostaleria de Lleida, en aquest tast immersiu en el sector de la restauració. Són: L’Ideal, Cal Menut, Hotel Castellarnau, Aggio, Aimia, Carballeira, Celler del Roser, Escola d’Hoteleria i Turisme de Lleida, Ferreruela, Gaudium, La Masia, L’Espurna, el Parador de Lleida, QR Cafè i Saroa.