El passat 15 de desembre la Federació Catalana DOP-IGP va convocar les seves associades a l’Assemblea General Extraordinària, que va tenir lloc al Pla de Santa Maria, per fer balanç de les accions i activitats que l’entitat ha desenvolupat durant el segon semestre d’aquest 2022. Els representants de gairebé tots els consells reguladors de les Denominacions d’Origen Protegides (DOP) i les Identificacions Geogràfiques Protegides (IGP) van valorar positivament la promoció dels segells alimentaris de qualitat, especialment en referència a la posada en marxa de la campanya ‘Enlairem les DOP-IGP catalanes’. L’eix central de la campanya —que es va presentar públicament el juliol passat— s’articula al voltant d’un globus aerostàtic personalitzat amb la imatge corporativa de la Federació. D’aquesta manera, l’entitat vol reforçar la marca i oferir noves experiències al voltant dels productes catalans.
Durant l’Assemblea també es va informar sobre un nou servei de la Federació Catalana DOP – IGP pel que fa a l’organització d’actes i assessorament en protocol, no només per als consells reguladors que el sol·licitin sinó també per a altres empreses. Aquest servei que es va posar en marxa per primer cop el passat 24 de novembre, en l’organització i coordinació de la 6a edició dels Premis DOP Catalanes d’Oli, impulsats per les cinc DOP d’oli catalanes, que va tenir lloc a Roses.
*
La ‘Ruta 22’ i el Cicle de Sopars comentats, al 2023 // L’Assemblea també va servir per avançar i aprovar algunes de les propostes previstes de dur a terme durant el 2023. I és que més enllà de la continuïtat de la campanya ‘Enlairem les DOP-IGP catalanes’, l’entitat vol potenciar el Cicle de Sopars comentats amb productes catalans de qualitat, que es va iniciar el passat divendres 21 d’octubre amb un sopar comentat al restaurant Meleta de Romer de l’Ametlla de Mar, dirigit per la cuinera i presentadora del programa CUINES de TV3 Gessamí Caramés. També es continuarà treballant per consolidar les sinergies amb el Departament d’Acció Climàtica, Alimentació i Agenda Rural i l’Acadèmia de Cinema Català. Finalment, es va anunciar la posada en marxa de la campanya ‘Ruta 22’, una sèrie de reportatges audiovisuals amb el cuiner i gastrònom Pep Nogué per conèixer els vint-i-dos productes catalans amb DOP-IGP adherits a la Federació. Els vídeos es podran veure al canal YouTube, a les xarxes socials de l’entitat i s’està valorant algun altre canal de mitjans digitals.
En acabar, els consells reguladors assistents van participar en una acció formativa encarada a la gestió de la comunicació de les xarxes socials, per potenciar i millorar-ne els seu ús.